Tryffelkaka


2011-10-08 17:53:17 Allmänt 1 Kommentarer
Är du sugen på något gott till lördagsmys? I så fall kan jag rekommendera den här tryffelkakan som jag gjorde för ett bra tag sen, eller rättare sagt ett par år sen.

Tryffelkaka

100 gr smör
100 gr socker
100 gr mörk choklad (70 % )
3 ägg
1/2 dl vetemjöl

Topping:
150 gr vit choklad
50 gr smör
2 msk vispgrädde

Garnering:
1 msk krossade choklad

1.
Sätt ugnen på 175 grader. 
Smält smör, socker och choklad i en kastrull på svag värme.
Vispa ner äggen, ett i taget och sikta mjölet.

2.
Häll smeten i en smord avlång form .
Grädda kakan i nedre delen av ugnen i 20 - 25 minuter. Låt svalna.

3.
Smält vit chokladen över vattenbad och låt sen det svalna.
Rör ner smöret i chokladen och tillsätt grädden.
Ställt det kallt i ca 20 minuter. Bred ut smeten på kakan och strö över chokladflar.

Enjoy!


Ps, om du testar något av recepten jag lagt in på bloggen, lämna gärna en kommentar då ;)

Kommentarer
Fia

Den ser god ut, har sparat o ch vi får se om den testas någon dag. Jag länkar så klart till dej och meddelar också dej det ;)

2011-10-09 @ 17:25:29
URL: http://edwugo.blogg.se/skafferiet

Lämna kommentarer här.:

Ditt Namn:
Spara?

E-mail:( Det är bara jag som ser ):

Blogg, hemsida, Url:

Kommentarer:

Trackback