syster och rosett


2011-10-11 22:00:40 Allmänt 3 Kommentarer



En nästan färdig tårta som jag gjorde till min systers födelsedag förra veckan.
Som ni ser på bilden hade jag inte fixat kanten än.
Det var min första rosett, det var både roligt och pillrigt att göra den.
Ibland blev det så pass pillrigt att jag ville ge upp, men som jag brukar säga:
"Skam den som ger sig" ;)

Locket är gjort av
marshmallow fondant.
Tårtdekorationerna är gjorda av sugarpaste,
nästa gång kommer jag dock att använda en annan sort
som blir hård ganska snabbt. Denna rosett ville helst lägga sig platt
så jag fick peta in ett par rosa kulor som stöd.

Fyllningarna var hallon/blåbärmousse och kokosmousse.
Tog ingredienser jag redan hade hemma.
Nu till helgen blir det några olika fyllningar till de tre tårtor
jag ska göra.


Kommentarer
Fia

JA, ska bli spännande och se hur det går med tävlingen :) bara kul o vara med :)

Ja, jag köpte en liten bok med djurfigurer. Den heter Sugar Animals och är på engelska. Finns flera av samma författare, Frances McNaughton. Ska nog köpa fler med andra motiv oxå. :)

2011-10-12 @ 08:05:26
URL: http://edwugo.blogg.se/skafferiet
Fia

Fyllningarna lät gott! Ska försöka göra egna mousse, har typ fuskat med att köpa färdig pulver :S Det är ju rätt nytt för mig, men ska göra egna mousse! :)

Mmm... blir så sugen på allt du bakar:)

kram

2011-10-12 @ 20:25:17
URL: http://edwugo.blogg.se/skafferiet
fia

Ja, sant. Kul med egna fyllningar. Jag har nu googlat efter några recept och ska handla mat så jag ska nog handla med mig hem några ingredienser sen får vi se hur det går :)

Kul med beställningar! Det kommer gå jättebra för dig, du som är så duktig! :)

Ska bli kul och se vad för tårta det blev nu. Jag ska nog göra cupcakes (igen!) i helgen, vill baka något så det får bli dem. Lätta och goda är de. :D Hoppas på få fixa en tårta snart. Hihi.

2011-10-13 @ 08:08:54
URL: http://edwugo.blogg.se/skafferiet

Lämna kommentarer här.:

Ditt Namn:
Spara?

E-mail:( Det är bara jag som ser ):

Blogg, hemsida, Url:

Kommentarer:

Trackback