Heta tips!


2011-10-03 13:07:32 Allmänt 3 Kommentarer
Frukt med vit choklad

Detta recept hittade jag i reklambladet från Hemköp.
Jag har gjort efterrätten flera gånger och det är lekande lätt att göra den!

4 kiwi
2 bananer
25 färska jordgubbar
200 g vit choklad

Skiva frukten och lägg dem i en ugnssäker form, riv chokladen över
och lägg in formen i ugnen på 250 grader i ungefär fem minuter.

Servera med vaniljglass eller bara ät det som det är.


Stekta äpplen

4 - 6 äpplen
lite smör (ca 2 - 4 msk)
socker
kanel

Skala äpplen och skiva dem i klyftor.
Smält smöret i en stekpanna och lägg i äppelklyftorna.
Häll socker och kanel på äppelklyftorna och stek på medelvärme tills de blir mjuka.

Servera direkt med vaniljglass.

Enjoy!



Kommentarer
Fia

Mmm.. ser så gott ut! Får testa någon dag, tror jag har gjort det en gång förut. Den heter Gino om jag minns rätt :)

Okey! Trodde kryddhuset var en butik ;) Jo, sant att det är så dyrt att köpa produkter på internet. Jag brukar passa på när jag hittar ngt billigt på stan/internet.

Ohh! låter jättekul med kursen! Skulle vilja delta, men synd lite för långt härifrån.. Får kolla om det finns något likadant här. Hmm.. Kram

2011-10-03 @ 13:53:56
URL: http://edwugo.blogg.se/skafferiet
Sofia

Den mumsiga efterätten med frukt med vit choklad kallas för Gino :) Är en italiensk rätt om jag minns rätt. Brukar också ibland göra den och riva över lite lime också. :) Roligt att du startat en sån här blogg! :) Kram

2011-10-03 @ 22:24:03
URL: http://sosia.blogg.se/
Fia

Samma med mina pojkar, de äter inte lök egentligen, men igår sa de inget. Kanske för att vi inte var hemma :) Jaa, man får äta det som bjuds.... Verkligen jättegod rätt! :)

2011-10-05 @ 17:58:32
URL: http://edwugo.blogg.se/skafferiet

Lämna kommentarer här.:

Ditt Namn:
Spara?

E-mail:( Det är bara jag som ser ):

Blogg, hemsida, Url:

Kommentarer:

Trackback