Mina tårtor 2011


2011-11-27 23:59:31 Allmänt 4 Kommentarer
Under året som gått har jag hunnit göra några tårtor, men det hela började egentligen för ett år sen när dottern fyllde tre år. Då gjorde jag en Hello Kitty tårta av marshmallow fondant. Sen lades det på hyllan fram till feb i år, därefter har jag kört igång på "allvar". Bilden på Hello Kitty tårtan har jag i den gamla laptopen så den får jag visa vid annat tillfälle.

Feb -
Dotterns födelsedagstårta när hon fyllde 4 år.
   

Mars
Sonens födelsedagstårta när han fyllde 10 år.


April - En enkel påsktårta


Juni - Systrarnas studenttårtor
   
 

Aug - min mammas födelsedagstårta


Sept - Födelsedagstårta till sonens barndomsvän Linnéas tjejfest


Början av Okt - Födelsedagstårta till syrran


Okt - Födelsedagstårtor till sonens klasskompis Hampus släktkalas
   

Slutet av okt - Födelsedagstårta till gudsonen
 

En liten halloween tårta till familjen
 

Nov - fars dag tårta



Än är året inte slut och jag har tre tårtor som ska göras en helg i början av december, två av dem är en beställning från en tolk och den trejde är en födelsedagstårta till min sambo som fyller år. Naturligtvis blir det också en jultårta och en nyårstårta. Har så många idéer!


Kommentarer
Fia

Tack. Är nöjd med tårtan trots den gjordes i sista minuten :)

Joo, vet att man kan googla fram bilder, det är jag flitig med men kände att jag inte hade tid och springa runt och så hade Nicklas typ inget för sig. Haha...

Ja, det är alltid gott när det doftar pepparkakor i hemmet.Mmm...



Vilka fina tårta du gjort under året! Du har talang! Kul med beställningar, för min del har det blivit en eventuell beställning och hoppas på fler ;)



Kram

2011-11-28 @ 13:01:44
URL: http://edwugo.blogg.se/skafferiet
Fia

Hehe, jaa brödet smakade rätt okey, men tror faktiskt den skulle vara godare om den innehöll porter.. Vi uteslöt oxå russinen, jag gillar det men inte de övriga familjemedlemmarna....

2011-11-28 @ 13:04:04
URL: http://edwugo.blogg.se/skafferiet
sannma

vilka fina tårtor du har gjort!

2011-11-28 @ 19:06:34
sabina

vilka fina tårtor du har gjort!

2011-11-28 @ 19:07:05
URL: http://mammahjarta.blogg.se/

Lämna kommentarer här.:

Ditt Namn:
Spara?

E-mail:( Det är bara jag som ser ):

Blogg, hemsida, Url:

Kommentarer:

Trackback