Bajen


2011-12-09 13:23:25 Allmänt 3 Kommentarer
En tolk på universitetet beställde två tårtor till deras släktkalas och eftersom födelsedagsbarnet är en riktigt inbiten Hammarbyfan ville hon att jag skulle göra hammarby tårtor. Det blev dessa:



Att göra fotbollsrelaterade tårtor är en utmaning.
Det är som att pussla med alla dessa små delar!

Som tur är så har jag en sambo som kan ta ut mallar osv på sitt jobb.
Vilket underlättar väldigt mycket även om det är pillrigt och tar tid att göra logor.

Beställaren lämnade önskemål på fyllningar och det blev
blåbärsmousse och vit chokladmousse med choklad tårtbotten.
Täcktes med marsipan och dekorationerna är gjorda av
marsipan och sockerpasta.
Gräset innehåller smarrig vit chokladsmörkräm med grön hushållsfärg.

Nu ska jag vila inför imorgon då det är dags att göra
sambons födelsedagstårta, blir en mycket speciell sådan ;)


Kommentarer
sabina

wow va fina!



kollla gärna in min blogg. jag gör med tårtor!

2011-12-09 @ 19:22:54
URL: http://mammahjarta.blogg.se/
Fia

Ojoj!! vilka fina tårtor! ser rätt svåra och göra. Men du har fixat det bra!

Det ska bli en 1-åringstårta, så det ska bli spännande, vi får se hur det blir. :)



Jag ska INTE göra mera julgodis, har så vi klarar oss till påsken, typ.. :D

Ja, vi längtar också till julledigheten, jag börjar min den 22 eller 23 dec och sen börjar jag igen den 3 jan, lagomt blir det :)

Vad barnen önskar sig? oja!! de önskar det mesta, det som killar önskar sig - tvspel, mobil, och allt som de tror vi kan köpa.. Hehe men något av dem får de iallafall ;) Dina barn?



Ha en riktig trevlig helg med 3.e advent! KRAMM!

2011-12-10 @ 09:56:13
URL: http://edwugo.blogg.se/skafferiet
Fia

förresten! så ska jag faktiskt ner till malmö den 3 jan, men vågar ej lova hur länge med tanke på tågförseningar, men ska visst vara där till lunch. kanske kul med sällskap eller ngt :) kram

2011-12-10 @ 09:57:17
URL: http://edwugo.blogg.se/skafferiet

Lämna kommentarer här.:

Ditt Namn:
Spara?

E-mail:( Det är bara jag som ser ):

Blogg, hemsida, Url:

Kommentarer:

Trackback